برترین وبسایت ها

برترین وب سایت ها

برترین وبسایت ها

برترین وب سایت ها

آخرین مطالب

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

قیمت فرش سجاده ای مساجد


گونه های مختلف فرش محرابی

 

علاوه بر فرشهای سجاده ای یا جانمازی که مهم ترین دسته از خانواده فرشهای محرابی هستند، انواع دیگر فرش محرابی شامل: محرابی قندیل دار، محرابی صف (چند نفره)، محرابی درختی، محرابی تصویردار، محرابی، ستون دار و محرابی گلدانی میباشند، که هر یک از گونه های مختلف فرش محرابی نیاز به بررسی و تحلیل جداگانه ای دارد. البته باید خاطر نشان کرد انواعی از فرش های محرابی با نام محرابی تصویری، که عمدتا مربوط به اواخر قرن سیزدهم و قرن چهاردهم و پس از آن هستند، بیشتر جنبه تزیینی داشته و امکان استفاده آن در مسجد یا برای نماز خواندن شخصی وجود ندارد. نماز خواندن روی فرش یا سجاده تصویردار منع شده است.

مشاهده سایت

 

 

سجاده فرش,فرش سجاده ای,فرش مسجد,سجاده,فرش,فرش نمازخانه,فرش مصلی,بهترین سجاده,باکیفیت ترین سجاده,بهترین سجاده فرش,سجاده کاشان,بهترین سجاده کاشان,سجاده نماز,محراب,خرید سجاده,خرید و فروش سجاده,خرید و فروش سجاده فرش,طرح فرش,فرش محرابی,بزرگترین صادر کننده سجاده در ایران,فروشگاه تخصصی سجاده,فروش سجاده,سجاده برای مساجد,صادرات سجاده مساجد,خرید آنلاین سجاده,فرش سجاده ای,فرش مدل سجاده,فرش طرح سجاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۰
آرین تیم کروه نرم افزاری آرین

فرش سجاده کاشان

سجاده فرش چیست؟

به فرش سجاده ای فرش مسجد هم گفته می شود، همان طور که از اسم آن پیداست تشکیل شده است از دو واژه سجاده+ فرش که یک اسم مرکب است.  که هردو معنای مستقل دارند.

در واقع می توان از این واژه اینطور برداشت کرد که سجاده فرش همان فرشی است که طرحی از سجاده را در خود جای داده است.

در زمان های قدیم مردمان نمازگزار بر این باور بوده اند که استفاده از سجاده در حین نماز آنها را از آفتاب سوزناک در آخرالزمان محفوظ نگه میدارد و به همین دلیل برای نماز خواندن در مساجد همراه سجاده می آوردند و همین عامل در دراز مدت باعث شد تا افراد ازآوردن سجاده به همراه خود خسته شوند موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرده استفاده از فرش های بزرگ ، قالیچه ها و ... در مساجد به مرور زمان برای آنها مشکلاتی در پی داشت که می توان به مشکلات در حین شستشو به خاطر بزرگی و سنگینی فرش ها، مشکلات حمل و نقل و جابه جایی فرش ها و....باعث شد در ذهن افرادی که در زمینه صنعت نساجی  فعالیت دارند ایده ی خلق یک محصول جدید به نام سجاده فرش  شکل بگیرد. 

 

سجاده فرش+ فرش سجاده ای +فرش مسجد+سجاده+ فرش+فرش نمازخانه+فرش مصلی+ بهترین سجاده+ باکیفیت ترین سجاده+ بهترین سجاده فرش+ سجاده کاشان+ بهترین سجاده کاشان+سجاده نماز+محراب+خرید سجاده+ خرید و فروش سجاده+ خرید و فروش سجاده فرش+طرح فرش+فرش محرابی+ بزرگترین صادر کننده سجاده در ایران+ فروشگاه تخصصی سجاده

 

این محصول با همان ویژگی های فرش های معمولی طرحی از سجاده در خود جای داده بود که همین عامل سبب شد این کالا به نام سجاده فرش ، جای خود را در بین  مساجد ، حسینیه هاو مصلی ها و.... جای خود را باز کند.سجاده فرش یا فرش سجاده ای، فرش نمازخانه، فرش مصلی، فرش مسجد از دیگر نام هایی ست که برای سجاده فرش به کار گرفته می شود ولی به طور معمول عموم مردم برای این کالا از واژه سجاده فرش استفاده میکنند.


مشاهده سایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۰
آرین تیم کروه نرم افزاری آرین

مشخصات فرش سجاده ای درجه یک 

به طور کلی فرش ماشینی از نظر کیفیت به ۵ درجه تقسیم بندی می شود.

در این میان فرش های سجاده ای درجه یک یا ممتاز لازم است دارای خصوصیات بارزی باشد و هیچ گونه ایراد یا نقصی در آن وجود نداشته باشد. به چند مورد از ویژگی های فرش سجاده ای درجه یک(ممتاز) اشاره می شود:

عدم استفاده از نخ های معمولی: عموماً در فرش های ماشینی درجه یک از نخ های هیت ست شده استفاده می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و پرزدهی کمتری نسبت به نخ های معمولی دارد.  همچنین باعث می شود زیردست فرشها یکسان و یکنواخت به نظر برسد.

نقشه ی استفاده شده مناسب و اندازه است.

 

سجاده فرش+ فرش سجاده ای +فرش مسجد+سجاده+ فرش+فرش نمازخانه+فرش مصلی+ بهترین سجاده+ باکیفیت ترین سجاده+ بهترین سجاده فرش+ سجاده کاشان+ بهترین سجاده کاشان+سجاده نماز+محراب+خرید سجاده+ خرید و فروش سجاده+ خرید و فروش سجاده فرش+طرح فرش+فرش محرابی+ بزرگترین صادر کننده سجاده در ایران+ فروشگاه تخصصی سجاده

 

به طور کلی ابعاد فرش ها از حد استاندارد خارج نمی شود و این اختلاف تا ±۵% برای طول قالی مجاز است.

اندازه چسب آهاری که برای فرش های ماشینی استفاده می کنند مناسب با استاندارد تعیین شده است. به کارگیری بیش از حد ممکن است باعث معیوب و خراب شدن زیردست فرش ماشینی شود.

اختلاف ارتفاع خاب قالی بیشتر یا کمتر از ۱۰% نیست.

جای هیچ گونه تیغ خوردگی بروی فرش وجود ندارد.

مقدار استفاده شده ی نخ های خاب کسری یا اضافی ندارد.

پارگی، سوراخی، وصله در فرش های درجه یک مشاهده نمی شود.

در زیر فرش ها آثاری از قلاب خوردگی وجود ندارد و در هیچ بخش از قالی سر نخ ها قابل رویت نیست.

ریشه های فرش در جای تعیین شده قرار می گیرد. (این ریشه ها  طول و فاصله مشخصی دارد و در یک راستا هستند.)

پرداخت سجاده فرش های ماشینی درجه یک به درستی انجام می گیرد و به هیچ وجه  فرش راه راه به نظر نمی رسد و در محل های مختلف پرزها کوتاه بلند دیده نمی شود.

هیچ جای خالی روی فرش دیده نمی شود.

دو رنگی یا چند رنگی نیز به وجود نمی آید.

مشاهده سایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۸
آرین تیم کروه نرم افزاری آرین