برترین وبسایت ها

برترین وب سایت ها

برترین وبسایت ها

برترین وب سایت ها

آخرین مطالب

فرش مسجد

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۳۲ ب.ظ

نکات مهم درباره کیفیت فرش سجاده

 نکته1:

به علت پاخور بالای فرش ها ی سجاده ای ( فرش محرابی ) و فرش تشریفات ( فرش قرمز یا فرش هتل ) ضرورت دارد که خریداران در خرید فرش سجاده ای دقت کافی به خرج دهند و از خرید فرش های با کیفیت پایین پرهیز نمایند. 

باید دقت کنید که جنس نخ فرش مسجد حتما از الیاف اکریلیک بایر آلمان باشد. نخ های فرش مسجدی باید هیت سِت شده ( بدون پرزدهی ) باشند. تجربه به ما ثابت کرده است که الیاف اکریلیک شرکت های ریسندگی دیگر برای فرش های مساجد مناسب نمی باشند چون از مقاومت کمتری برخوردارند و پرزدهی بیشتری دارند. به ویژه قابل ذکر است که فرش های بافته شده از الیاف پلی استر و الیاف BCF به هیچ وجه مناسب فرش سجاده نمی باشند حتی اگر با تراکم بالا بافته شده باشند چون در مدت بسیار کوتاهی مقاومت و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند و با پرزدهی فراوان زود مندرس می شوند و موجب آزردگی خاطر نمازگراران مسجد می گردند.

 

نکته 2:

در مساجدی که سه وعده نماز برگزار می کنند و یا مراسم های مذهبی و اجتماعی مختلف - با جمعیت زیاد - در آن ها برگزار می شود باید دقت شود که سجاده فرش 500 شانه خریداری شده دارای حداقل تراکم 1000 یا تراکم 1200 باشد و همچنین حداقل تراکم سجاده فرش 700 شانه باید 2250 یا 2550 باشد.

 

نکته 3:

به علت جارو کشیدن های مداوم و شستشوی بیشترِ فرش های مسجدی نسبت به فرش های منزل، طول نخ خاب فرش سجاده ای (ضخامت فرش) باید 12 میلیمتر باشد تا امکان استفاده سالیان متمادی از این فرش ها ممکن باشد.

 

نکته4:

عامل دیگر تعیین کننده در قیمت فرش سجاده ای نوع دستگاه بافندگی آن می باشد. مناسب ترین دستگاه بافندگی برای بافت فرش های محرابی 500 شانه دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک می باشد. مدل CRT آخرین مدل دستگاه های 500 شانه است و همچنین مناسب ترین دستگاه برای بافت فرش های محرابی و فرش تشریفات 700 شانه، دستگاه بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک می باشد.

قابل ذکر است که نقشه یِ فرش های محرابی هیچ تاثیری در قیمت آن ها ندارد و هزینه اندک طراحی بر عهده شرکت فروشنده فرش سجاده ای می باشد.

فرش سجاده ای کاشان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۵
آرین تیم کروه نرم افزاری آرین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی